Afdeling 27

Skelagervej 48-118, 8200 Aarhus N

Afdeling 27 består af 36 stk. 1-vær. ungdomsboliger.

Lejer betaler a/c varme over huslejen.
El efter forbrug afregnes direkte til NRGI.
Vand er inkl. i lejen.


Lejlighederne fordeler sig med:
-36 stk. 1 rums a 30 m²


Tilladelse til husdyr:
1 kat – fritte/tam-ildere.

Hvidevarer: Trinette og emhætte (kogeplader og køleskab)

Driftskontor

Skelagervej 36
8200 Aarhus N

Telefon: 86 10 92 33
E-mail: nord@almenbo-aarhus.dk

Telefontid: Alle hverdage kl. 08.00 -10.00
Personlig henvendelse på Skelagervej nr. 36: Alle hverdage kl. 08.00 – 10.00
Personlig henvendelse på Illerupvej 42, gavl: Hver onsdag kl. 09.00 – 09.30

Der er lige nu ingen afdelingsbestyrelse

Er husdyr tilladt?
Ja. 1 kat – fritte/tam-ildere

Vaskehuset indeholder 4 vaskemaskiner, 1 centrifuge, 3 tørretumblere samt en strygerulle.

Afdeling 27, som er ungdomsboliger, har reservationsret til den ene vaskemaskine (nr. 4) samt den ene tørretumbler (nr. 7).

Reservation af vasketid
På tavlerne i vaskehuset. Den blå tavle for maskinerne 1-3 og den røde til afdeling 27’s maskine.

Hvis du ikke har påbegyndt vasken 10 minutter efter start, på det reserverede tidspunkt, bortfalder reservationen.

En ikke reserveret vaskemaskine kan frit benyttes, hvis du ikke bryder ind i en efterfølgende reserveret vasketid.

Betaling
Via et kort, som købes i Skejbycentrets kiosk.

Priser
Det koster 5 kr. pr. vask.

Centrifugerne er gratis at bruge. Følg brugsanvisningen på væggen.

Tørretumblerne koster kr. 1 for 8 minutter.

Rengøring
Et rengøringsfirma klarer den grundige rengøring hver tirsdag og fredag kl. 8-9, hvor vaskehuset ikke må benyttes.

Vaskehusreglement
Vasketider mellem kl. 7-22 kan reserveres på tavlerne. Den blå tavle for afdeling 25 og den røde for afdeling 27.

Udenfor tidsrummet 7-22 kan ret til fortsat brug af en vaskemaskine kun opretholdes, hvis du er til stede når vasken er slut.

I tidsrummet kl. 7-22 skal du med skiltene over vaskemaskinerne markere, om du har mere vask: Optaget, Har mere vask eller Ledig efter denne vask.

Skiltene skal respekteres i hele sin reserverede vasketid.

Efter hver vask skal maskinerne rengøres.

  • Husdyr må ikke medtages i vaskehuset.
  • Farvning af tøj i vaskemaskinerne er ikke tilladt.
  • Tobaksrygning i vaskehuset er forbudt.
  • Barne-/klapvogne tages med efter end vask.
  • Vasketøj afhentes hurtigst muligt.

Du betaler for kollektivt internet via din husleje, og for at bruge det når du flytter ind, skal du først registrere dig på: mit.bolignet-aarhus.dk, før du er online.

Du kan altid tilkøbe hurtigere internetforbindelse.

Hvis du har problemer med Bolignet Aarhus, kan du kontakte kundeservice på tlf. 8250 5050 eller info@bnaa.dk

Guide til, hvordan kunder kan tilmelde sig internet via internetstikket i væggen: bolignet-aarhus.dk/kundeservice/faq/vejledninger/#c10704

(Der skal vælges Kollektiv. Da der opkræves for internet via huslejen)

Udbyder
Du kan selv vælge, hvilken udbyder, du vil bruge.

Afregning
Direkte med udbyderen.

Det er muligt at parkere i afdelingen.

For udlejning af fælleshus kontakt :

Kirsten Ørsted
Mail: kisseroersted62@hotmail.com

Nøgle hentes på ejendomsfunktionærens kontor, Skelagervej 36 hverdage mellem 8.00 og 10.00 afleveres i hans postkasse efter endt udlejning ifølge lejekontrakten.

Bestyrelsen vil efterfølgende kontrollere huset.
Ved mangelfuld rengøring, bliver der sat et rengøringsfirma på, som lejeren får en regning på. Det vil sige, at det trækkes via husleje eller depositum.

I fælleshuset må der max. være 50 personer, som der er borde og stole til.
Herudover er der 3 Trip-Trap stole.

Køkkenet indeholder bestik og service til 50 personer. Herudover er der 2 komfurer, 2 køle/ fryseskabe, opvaskemaskine, samt stereoanlæg bestående af forstærker og en Cd-afspiller. Højtalere hertil er opsat i salen.

Leje af fælleshuset
Lejemålet går fra kl. 10.00 den ene dag til kl. 17.00 den efterfølgende dag.

Mandag til torsdag er det også muligt at leje fælleshuset i ½ døgn (ved fx børnefødselsdag kl. 8.00 – 20.00).

Efter brug afleveres huset opryddet og rengjort. Rengøringsartikler, samt toiletpapir, sæbe o.a. , skal medbringes af lejer.

Priser
Betaling for beboere:
300 kr. for et døgn
3.000 kr. i depositum
200 kr. for ½ døgn

Betaling for ikke herboende:
1.500 kr. for et døgn +
3.000 kr. i depositum

Gratis ved arrangementer, der henvender sig til alle beboerne i afdelingen.

Leje afregnes over huslejen. Udgifter som følge af eventuelle skader eller mangel på rengøring vil også blive trukket over huslejen.

Afleveres nøglen for sent afkræves der et gebyr på kr. 200. De trækkes enten fra depositum eller opkræves over huslejen.

Ved brug af huset i øvrigt

  • Efter midnat skal døre og vinduer være lukkede, når der spilles musik.
  • Støjende adfærd udenfor fælleshuset efter midnat er forbudt.
  • Meddel ved aflevering af nøglen om der er service eller lignende der er gået itu.
  • Ved lån af fælleshuset til arrangementer i afdelingen er arrangørerne ansvarlige for rengøringen.

Overtrædelse af reglerne kan medføre udelukkelse fra fremtidig leje af fælleshuset.

Kælderen ligger under nr. 48.

Hver lejlighed har sin egen opbevaringsboks med dertilhørende hængelås og nøgle.

Større ting må gerne opbevares i kælderrummet, men dette er på eget ansvar.

Sæt en seddel med navn og husnummer på – ellers risikerer det at blive smidt ud.

Bor du i underetagen, anbefales det at bruge sikkerhedsstangen for terrassedøren af hensyn til forsikringsdækning i tilfælde af indbrud.

Husk at lufte godt ud, for at undgå fugtskader på badeværelset.

Husk at du sammen med ejendomsfunktionæren skal have lavet synsrapport inden 14 dage fra overtagelse af lejligheden. Det er vigtigt, at få noteret eventuelle fejl og mangler, samt boligens generelle tilstand, da du ellers kommer til at hæfte for dette ved fraflytning.

Cykler skal placeres i cykelskuret eller i stativerne af hensyn til postbuddet.

Elmåler til hver lejlighed findes i cykelskurene.

Brug gerne de fælles græsplæner og borde/bænke – men ryd op efter dig selv.

Ejendomsfunktionæren holder udendørsarealerne (også underetagernes haver) og skovler sne om vinteren.

Containere til dagrenovation og pap/papir findes i vores fælles gårdhave, samt bag fælleshuset.

Glas skal afleveres i beholderen bag vaskehuset.

Storskrald skal i den store container på parkeringspladsen på den anden side af fælleshuset.

Afdelingen har A-ordning, hvilket betyder, at du som lejer er forpligtet til at vedligeholde boligen i boperioden.

Når du flytter ind, vil din lejlighed være normalistandsat, ligesom lejligheden skal normalistandsættes, når du flytter. Det er dig som lejer, der betaler udgifterne til normalistandsættelsen. Boligforeningen overtager gradvist noget af denne udgift i forhold til boperiodens længde.

Læs mere om A-ordning her

Vedligeholdelsesreglement i afdelinger med A-ordning

Vedligeholdelsesvejledning for malerarbejde i AlmenBo

Lofter
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)

Vægge med tapet
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)

Vaskbare vægge (køkken, bad og lignende)
Mester 25, lys råhvid (Sadolin/Nordsjö)

Træværk (karme, fodlister og lignende)
Ready V40, lys råhvid/råhvid (Sadolin/Nordsjö)

Vinduer og trælysninger
Ready V40, lysråhvid/råhvid
(Sadolin/Nordsjö)

Radiatorer og rør
Ready V40, råhvid (Sadolin/Nordsjö)

Mange beboere er i tvivl om, hvordan de skal forholde sig når de skal fraflytte lejemålet. Derfor har vi udarbejdet en lille vejledning, som forhåbentligt hjælper dig, når du skal flytte.

Læs mere her.