Afdeling 27

Skelagervej 48-118, 8200 Aarhus N

Afdeling 27 består af 36 stk. 1-vær. ungdomsboliger.

Lejer betaler a/c varme over huslejen.
El efter forbrug afregnes direkte til NRGI.
Vand er inkl. i lejen.


Lejlighederne fordeler sig med:
-36 stk. 1 rums a 30 m²


Tilladelse til husdyr:
1 kat – fritte/tam-ildere.

Hvidevarer: Trinette og emhætte (kogeplader og køleskab)

Driftskontor

Skelagervej 36
8200 Aarhus N

Telefon: 86 10 92 33
E-mail: nord@almenbo-aarhus.dk

Telefontid: Alle hverdage kl. 08.00 -10.00
Personlig henvendelse på Skelagervej nr. 36: Alle hverdage kl. 08.00 – 10.00
Personlig henvendelse på Illerupvej 42, gavl: Hver onsdag kl. 09.00 – 09.30

Der er lige nu ingen afdelingsbestyrelse

Er husdyr tilladt?
Ja. 1 kat – fritte/tam-ildere

Vaskehuset og dets faciliteter deles med afdeling 25

Adgang til vaskeriet
Adgang til vaskehuset med egen husnøgle, og til vaskeportalen med nøglebrik.

Reservation af vasketid
Maskinerne reserveres:
-dels via vaskeportalen i vaskehuset ved brug af den udleverede nøglebrik, -dels online med udleveret kode, enten via nettet, eller via appen Vision Mobile, på mobilen.

Den reserverede maskine bliver frigjort, hvis man er mere end 10 minutter forsinket. Derefter må andre bruge maskinerne.

Efter endt vask er det en rigtig god ide at afbestille den eller de maskiner man har brugt, hvorved andre beboere kan komme til at vaske.

Rengøring
– Efterlad vaskemaskinerne rengjorte efter endt vask.
– Rens fnugfilteret i tørretumbleren.
– Efterlad vaskehuset i den stand, man selv ønsker at finde det.

Vaskehuset rengøres to gange om ugen.

Betaling
Det koster kr. 8,- pr. vask og kr. 2,- pr. 5 minutters tørretumbling.
Betalingen sker automatisk over huslejen.

Vaskehusreglement

  • Husdyr må ikke medtages i vaskehuset.
  • Farvning af tøj i vaskemaskinerne er ikke tilladt.
  • Tobaksrygning i vaskehuset er forbudt.
  • Vasketøj afhentes hurtigst muligt
  • HUSK bøjle-BH i vaskeposer.
  • Børn under 16 år må ikke betjene maskinerne

Revideret april 2024

Du betaler for kollektivt internet via din husleje, og for at bruge det når du flytter ind, skal du først registrere dig på: mit.bolignet-aarhus.dk, før du er online.

Du kan altid tilkøbe hurtigere internetforbindelse.

Hvis du har problemer med Bolignet Aarhus, kan du kontakte kundeservice på tlf. 8250 5050 eller info@bnaa.dk

Guide til, hvordan kunder kan tilmelde sig internet via internetstikket i væggen: bolignet-aarhus.dk/kundeservice/faq/vejledninger/#c10704

(Der skal vælges Kollektiv. Da der opkræves for internet via huslejen)

Udbyder
Du kan selv vælge, hvilken udbyder, du vil bruge.

Afregning
Direkte med udbyderen.

Det er muligt at parkere i afdelingen.

Fælleshuset, Skelagervej 34:

Vilkår for beboere er også gældende for beboere i afd. 27, da de sammen med afd. 25 er med til at betale for driften.

For udlejning af fælleshus kontakt:
Hanne Ørsted K.
Mail: kastri@outlook.dk

Har man lejet fælleshuset fredag, lørdag eller søndag, skal nøglen hentes fredag morgen mellem 8.00 og 10.00 på ejendomsfunktionærernes kontor, Skelagervej 36

OBS: Selvom nøglen udleveres fredag morgen, må huset først benyttes fra den dag, der fremgår af lejekontrakten!

Øvrige dage afhentes nøglen om morgenen mellem 8.00 og 10.00 på udlejningsdagen.

Nøglen afleveres i ejendomsfunktionærernes postkasse efter endt udlejning, ifølge lejekontrakten.

Bestyrelsen afd.25 vil efterfølgende kontrollere huset.

Ved mangelfuld rengøring
Ved mangelfuld rengøring, bliver der sat et rengøringsfirma på, som lejeren får en regning på. Det vil sige, at det trækkes via husleje eller depositum.

Antal gæster i fælleshuset
I fælleshuset må der max. være 50 personer.

Inventar i fælleshuset
Der er borde og stole til 50 personer. Herudover er der 3 Trip-Trap stole med bøjle og strop.

Køkkenet indeholder bestik og service til 50 personer, diverse køkkenudstyr, kaffemaskine, elkedel, 2 komfurer, 1 køleskab, 1 køle/fryseskab samt opvaskemaskine.

I salen er der en Soundboks til Bluetooth (der er ikke Wifi!)

Efter brug afleveres huset opryddet og rengjort.
I fælleshuset er der støvsuger, gulvmopper inkl. klude samt særligt rengøringsmiddel, der skal benyttes til gulvet.

Yderligere rengøringsartikler, toiletpapir, sæbe med mere, skal medbringes af lejer.

Leje af fælleshuset
Lejemålet går fra kl. 10.00 den ene dag til kl. 17.00 den efterfølgende dag.

For beboere er det muligt – mandag til torsdag – at leje fælleshuset i ½ døgn (ved fx børnefødselsdag kl. 8.00 – 20.00).

Betaling for beboere:
300 kr. for et døgn
200 kr. for ½ døgn (mandag til torsdag)

Betaling for ikke herboende:
1.500 kr. for et døgn + 3.000 kr. i depositum.

Gratis ved arrangementer, der henvender sig til alle beboerne i afdelingen.

Afregning
For beboere afregnes lejen over huslejen.
Ikke herboende afregner med AlmenBo administrationen.

Udgifter som følge af eventuelle skader eller mangel på rengøring vil blive trukket over huslejen for beboere og trukket fra depositummet for ikke herboende.

Afleveres nøglen for sent, afkræves der et gebyr på kr. 200. Beløbet opkræves enten over huslejen eller trækkes fra depositum.

Ved brug af huset i øvrigt

  • Efter midnat skal døre og vinduer være lukkede, når der spilles musik.
  • Støjende adfærd udenfor fælleshuset efter midnat er forbudt.
  • Meddel ved aflevering af nøglen om der er service eller lignende, der er gået itu.
  • Ved lån af fælleshuset til arrangementer i afdelingen er arrangørerne ansvarlige for rengøringen.

Overtrædelse af reglerne kan medføre udelukkelse fra fremtidig leje af fælleshuset.

Revideret april 2024

Kælderen ligger under nr. 48.

Hver lejlighed har sin egen opbevaringsboks med dertilhørende hængelås og nøgle.

Større ting må gerne opbevares i kælderrummet, men dette er på eget ansvar.

Sæt en seddel med navn og husnummer på – ellers risikerer det at blive smidt ud.

Bor du i underetagen, anbefales det at bruge sikkerhedsstangen for terrassedøren af hensyn til forsikringsdækning i tilfælde af indbrud.

Husk at lufte godt ud, for at undgå fugtskader på badeværelset.

Husk at du sammen med ejendomsfunktionæren skal have lavet synsrapport inden 14 dage fra overtagelse af lejligheden. Det er vigtigt, at få noteret eventuelle fejl og mangler, samt boligens generelle tilstand, da du ellers kommer til at hæfte for dette ved fraflytning.

Cykler skal placeres i cykelskuret eller i stativerne af hensyn til postbuddet.

Elmåler til hver lejlighed findes i cykelskurene.

Brug gerne de fælles græsplæner og borde/bænke – men ryd op efter dig selv.

Ejendomsfunktionæren holder udendørsarealerne (også underetagernes haver) og skovler sne om vinteren.

Containere til dagrenovation og pap/papir findes i vores fælles gårdhave, samt bag fælleshuset.

Glas skal afleveres i beholderen bag vaskehuset.

Storskrald skal i den store container på parkeringspladsen på den anden side af fælleshuset.

Afdelingen har A-ordning, hvilket betyder, at du som lejer er forpligtet til at vedligeholde boligen i boperioden.

Når du flytter ind, vil din lejlighed være normalistandsat, ligesom lejligheden skal normalistandsættes, når du flytter. Det er dig som lejer, der betaler udgifterne til normalistandsættelsen. Boligforeningen overtager gradvist noget af denne udgift i forhold til boperiodens længde.

Læs mere om A-ordning her

Vedligeholdelsesreglement i afdelinger med A-ordning

Vedligeholdelsesvejledning for malerarbejde i AlmenBo

Lofter
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)

Vægge med tapet
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)

Vaskbare vægge (køkken, bad og lignende)
Mester 25, lys råhvid (Sadolin/Nordsjö)

Træværk (karme, fodlister og lignende)
Ready V40, lys råhvid/råhvid (Sadolin/Nordsjö)

Vinduer og trælysninger
Ready V40, lysråhvid/råhvid
(Sadolin/Nordsjö)

Radiatorer og rør
Ready V40, råhvid (Sadolin/Nordsjö)

Mange beboere er i tvivl om, hvordan de skal forholde sig når de skal fraflytte lejemålet. Derfor har vi udarbejdet en lille vejledning, som forhåbentligt hjælper dig, når du skal flytte.

Læs mere her.