Afdeling 29
Sabro Vænge 5-57, 8471 Sabro
Vi byder dig velkommen i afdeling 29, og håber at du vil finde dig godt til rette i afdelingen. Afdelingen er beliggende på Sabro Vænge i Sabro. Boligerne er i 1 eller 2 plan, og befinder sig tæt på indkøbsmuligheder og bustransport.
Her på hjemmesiden kan du finde praktiske informationer, og læse om hvilke muligheder, der er i afdelingen.
Vi håber, at du vil falde godt til, og at du har lyst til at deltage i afdelingens fællesarrangementer af forskellig art.
Endnu engang, velkommen.
Ejendomsfunktionær
Ejendomsfunktionærerne er beskæftiget i afdelingen på alle hverdage og kan kontaktes hvis der opstår problemer af teknisk eller anden art.
Henvendelse til ejendomsfunktionæren skal normalt ske i den daglige kontortid. Hvis dette ikke er muligt, kan der lægges besked på telefonsvaren, i postkassen eller send en email.
Vagtordning
Service uden for normal arbejdstid
Hvis der opstår nødsituationer uden for normal arbejdstid f.eks. sprængt vandrør, stoppet faldstamme o. lign., og det ikke er muligt at få fat på ejendomsfunktionæren, skal der rettes henvendelse til Falcks vagtcentral.
Falcks vagtcentral kan kontaktes på telefonnummer 70 10 00 45.
Opringning til vagtordningen bedes kun foretaget, hvis det er absolut nødvendigt, da det er forbundet med meget store omkostninger for afdelingen, at rekvirere håndværkere uden for firmaernes normale åbningstid.
Skader i boligen
Skulle du komme ud for, at der opstår skader i boligen (indbrud, vand- eller brandskade og lignende) hvor der sker beskadigelse af ejendommens bygninger (lofter, vægge, gulve eller døre), skal du omgående rette henvendelse til ejendomsfunktionæren, der sørger for reparation.
Skade på private genstande/løsøre er ikke dækket af ejendommens forsikring. Du rådes derfor til at tegne en indboforsikring.
Afdelingen har følgende forsikringer: bygnings- og brandforsikring samt glas- og kummeforsikring.
Luft ud – vejen til et godt indeklima
Frisk luft og ventilation er nødvendigt for boligens og ikke mindst din sundhed. Vi har derfor samlet et par gode råd til et godt indeklima:
- Luft ud i boligen ved gennemtræk i 5-10 minutter flere gange om dagen
- Tørre tøj udenfor, hvis muligt
- Lad dørene mellem de enkelte rum stå åbne, så luften kan cirkulere
- Lad klapventiler og evt. spalteventiler være åbne
- Du kan minimere problemer med mug og skimmel i boligen ved brug af fx klorin eller andre midler til bekæmpelse af skimmel
- Det kan være en god idé at købe et eller flere hygrometre (luftfugtighedsmålere), så du løbende kan følge behovet for udluftning
Du kan læse mere og se flere gode råd til et godt indeklima HER.
God fornøjelse med et godt og sundt indeklima.
Vi kan oplyse, at afdelingsbestyrelsen består af:
Afdelingsformand:
Rasmus Jørgensen
Sabro Vænge 9
Øvrige bestyrelsesmedlemmer:
Karin Van Look
Sabro Vænge 25
Lasse Axelsen
Sabro Vænge 47
Hvis du som beboer har nogle gode forslag og idéer kan de afleveres til afdelingsbestyrelsen, som så vil behandle dem på et møde eller snarest muligt.
Afdelingsbestyrelsen håber at modtage mange gode idéer og forslag fra jer – for uden jer går udviklingen i afdelingen let i stå.
Ønsker du at aflevere en klage, skal dette altid gøres direkte til administrationen.
Afdelingen består af 33 boliger, heraf 9 ungdomsboliger.
Byggeriet er i 2 etager, og er opført i mursten i 1989. Lejemålene er i ét eller to plan, afhængig af lejlighedstype. Hvert lejemål har eget tremmerum.
Lejlighederne fordeler sig med:
-11 stk. 2 rums a 64,8 m²
-11 stk. 3 rums a 85,1 m²
-2 stk. 4 rums a 103,7 m²
Tilladelse til husdyr: 1 hund eller 1 kat. Se mere i husordensreglementet.
Hvidevarer: Komfur, emhætte og køle/frys. Ungdomsbolig: Trinette og emhætte (Kogeplader og køleskab)
Lejlighedstegninger
Driftskontor
Vistoftparken 106
8471 Sabro
Telefon: 4015 7842 (besvares KUN i kontortiden)
E-mail: sabro@almenbo-aarhus.dk
Kontortid: Mandag + torsdag kl. 8.30 – 9.30 og tirsdag, onsdag og fredag kl. 8.30 – 9.00
Afdelingsmøde
Referat juni 2023
Afdelingsmøde
Referat september 2022
Husordensreglement afd. 29 (PDF)
Brug af boremaskiner m.v.
Brugen af boremaskiner og lignende værktøj må kun ske på følgende tidspunkter:
– Hverdage mellem kl. 8 og 19
– Lørdage mellem kl. 10 og 16
– Søn og helligdage mellem kl. 10 og 12
Er husdyr tilladt?
Ja. 1 hund eller 1 kat. Se mere i husordensreglementet.
Vaskeriet findes i den hvide bygning i gården som også kaldes fælleshuset.
Vaskekort
For at gøre brug af vores vaskeri skal der købes et kort, det kan købes i vores lokale brugsforening 200 meter op af gaden. Det koster kr. 80.
Gamle kort puttes i grå kasse ved displayet.
Adgang til vaskeriet
For at få adgang til vaskeriet skal du bruge din hoveddørsnøgle.
Nedbrud
I tilfælde af nedbrud på enten maskiner eller betalingsanlæg, rettes henvendelse til ejendomsfunktionæren.
Som udgangspunkt kan du selv vælge udbyder.
Vi gør dog opmærksom på, at du selv skal kontakte en udbyder for at høre, om de kan levere internet på adressen.
Udbyder
Du kan selv vælge, hvilken udbyder, du vil bruge.
Afregning
Direkte med udbyderen.
Afdelingen har egne p-pladser.
For leje af fælleshuset kontakt:
Ejendomsfunktionæren
Mobilnr.: 40 15 78 42 (besvares kun i kontortiden)
Mail: sabro@almenbo-aarhus.dk
Ejendomsfunktionæren kan kontaktes:
Mandag og torsdag: kl. 8.30.9.30
Tirsdag, onsdag og fredag: kl. 8.30-9.00
Fælleshuset bruges til fester, sammenkomster, møder, arrangementer m.v.
Ved fælleshuset findes der også opslagstavler med praktiske oplysninger.
Nedenfor kan diverse dokumenter vedr. leje af fælleshuset hentes:
Gæsteværelset kan lejes for maksimalt 14 dage ad gangen. Ved særlige omstændigheder er det dog muligt, at forlænge lejeperioden med nogle dage, efter forudgående aftale med AlmenBo.
Alle lejeaftaler indgås skriftlig og dokumenteres ved udfærdigelse af en lejekontrakt.
Gæsteværelset kan aldrig lejes som midlertidig eller fast bopæl i afdelingen.
Udlejes KUN til beboere i afdelingen.
Dagrenovation, pap og glas afleveres i skur midt i gården. Storskrald afleveres i skur i gård ved køreskole. Nøgle hertil kan lånes ved henvendelse til ejendomsfunktionæren i hans kontortid.
Afdelingen har A-ordning, hvilket betyder, at du som lejer er forpligtet til at vedligeholde boligen i boperioden.
Når du flytter ind, vil din lejlighed være normalistandsat, ligesom lejligheden skal normalistandsættes, når du flytter. Det er dig som lejer, der betaler udgifterne til normalistandsættelsen. Boligforeningen overtager gradvist noget af denne udgift i forhold til boperiodens længde.
Vedligeholdelsesvejledning for malerarbejde i AlmenBo
Lofter
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vægge med tapet
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vaskbare vægge (køkken, bad og lignende)
Mester 25, lys råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Træværk (karme, fodlister og lignende)
Ready V40, lys råhvid/råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Vinduer og trælysninger
Ready V40, lysråhvid/råhvid
(Sadolin/Nordsjö)
Radiatorer og rør
Ready V40, råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Mange beboere er i tvivl om, hvordan de skal forholde sig når de skal fraflytte lejemålet. Derfor har vi udarbejdet en lille vejledning, som forhåbentligt hjælper dig, når du skal flytte.
Læs mere her.